Ict en visie

Laten we kort zijn, aanwezigheid van ict en een ict sterke pedagogische visie in een school zijn niet echt goed gekoppeld. Ik hoorde dikwijls tijdens ict-events; probeer maar uit – durf fouten maken. Enfin, beiden heb ik dan zeker gedaan.  Toch kan ik enkel maar beamen dat een visie aan de basis moet liggen van je beleid.

  • Meestal kopen scholen hardware aan en nadien begint men achteraf een actieplan op te stellen.  
  • Veel scholen droppen pc’s – laptops – tablets in een klas zonder strategie.

Enfin, ik noem niet verder op. Twee jaar geleden ontmoette ik op apple-event een spreker die me enigszins het juiste pad toonde. Ik deel mijn 9 groene bollen maar al te graag. Dat was alvast mijn startplan om er iets van te maken.

image

 

 

Geef een reactie

